تکنولوژی جت اینتلیجنس کمپانی اچ پی چیست؟

تکنولوژی جت اینتلیجنس ، فناوری جدید اچ پی ، چیزی است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت .


از زمان اختراع اولین پرینتر جوهر افشان اچ پی در سال 1976 این کمپانی هرگز دست از تلاش برای ابداع تکنولوژی های انقلابی و توسعه ی دستگاه های ساخت خود نکشیده است .


یکی از این نو آوری ها ، جت اینتلیجنس (jetintelligence) است . تکنولوژی ای که جهت بهبود عملکر پرینتر های لیزری توسعه یافته است . اما جت اینتلیجنس چیست ؟ اگر میخواهید اطلاعات دقیق تری در این باره بدانید کافی است این مطلب را تا انتها بخوانید .


  جت اینتلیجنس چیست؟

این تکنولوژی اچ پی ، که از تونر های هوشمند و جدید این کمپانی با نام کالر اسفر 3 (ColorSphere 3) یا همان کره ی رنگی بهره میبرد با کاهش دمای ذوب شدن تونر  باعث افزایش بهره وری شده است .


تونر colorsphere 3


 


در ادامه ی این مطلب به بررسی مزایای این تکنولوژی می پردازیم و خواهیم دید که این نوآوری کمپانی HP در بحث پرینتر ها  چه فوایدی برای تجارت شما خواهد داشت .


 


مزایای تکنولوژی جت اینتلیجنس چیست؟

کاهش مصرف انرژی تا 53 درصد و به واسطه آن کاهش هزینه ی برق که در بلند مدت سودی قابل توجه به حساب می آید .


کاهش هزینه چاپ به ازای هر پرینت که امری بسیار مهم است . دستگاه های طراحی شده با این تکنولوژی ، در برابر دستگاه های مشابه 33 درصد بیشتر چاپ می کنند . برای درک بهتر این مطلب یک مثال برای شما میزنم . تصور کنید دو دستگاه داریم که در کارتریج هایشان مقدار برابری تونر موجود است . دستگاه A بدون این تکنولوژی کار می کند و دستگاه B با استفاده از این تکنولوژی کار می کند . در این وضعیت اگر دستگاه A تعداد 1000 برگ پرینتر تحویل شما دهد ، دستگاه B تعداد 1330 برگ پرینت برای شما انجام می دهد .


چاپ سریعتر و باکیفیت تر . یکی دیگر از مزایای کار با پرینتر های بهره مند از تکنولوژی جت اینتلیجنس افزایش سرعت چاپ به همراه افزایش کیفیت چاپ است . این تفاوت یک مزیت بسیار بزرگ برای شرکت هایی با نیاز بالا به پرینت سریع و با کیفیت محسوب می شود.


تخمین عمر کارتریج یکی دیگر از مزیت های این تکنولوژی است . دستگاه های بهره مند از این نو آوری با توجه به عادت های چاپ شما ، تخمین میزند که چه زمانی تونر کارتریجتان به پایان می رسد .


جلوگیری از تخریب دستگاه توسط کارتریج های دستکاری شده یکی دیگر از مزایای این تکنولوژی است .


در ساخت کدامیک از پرینتر ها اچ پی از جت اینتلیحنس استفاده شده ؟


 


در ساخت کدام پرینتر های از جت اینتلیحنس استفاده شده ؟

پرینتر های سری 402 و 426 برند hp ( انواع M402dn ، M402dw ، MFP M426fdn ، M402n و MFP M426fdw ) که همگی از تونر کارتریج لیزری مشکی 26a اچ پی استفاده می کنند.


پرینتر های سری 101 و 130 و 102 برند hp ( انواع M130nw ، M130fw ، M130fn ، M130a و ProM101 ،M102a و M102w ) که همگی از تونر کارتریج لیزری مشکی 17a اچ پی استفاده می کنند .


کارتریج 201a قرمز که برای دو پرینتر 277 و 252 اچ پی طراحی شده نیز از این تکنولوژی بهره می برد .


jetintelligence یک گیم چنجر واقعی

عنصر مرکزی این تکنولوژی نو در زمینه ی چاپ با پرینتر های لیزری تونر جدید اختراع شده توسط اچ پی طی یک برنامه سرمایه گذاری بلند مدت و 5 ساله با همکاری کمپانی کنون است . در بخش بعدی علت به حساب آوردن این تکنولوژی به عنوان برگ برنده در زمینه چاپ با پرینتر ها خواهیم پرداخت .


نتیجه گیری درباره تکنولوژی جت اینتلیجنس

اول اینکه ، به دلیل وجود پوسته ی محکم و مقاوم تقریباً تمامی تونر موجود در کارتریج قابل مصرف بوده و در طول زمان استفاده از کارتریج از کیفیت چاپ کاسته نمی شود . این درحالی است که چیزی حدود 15 درصد از تونر های معمولی تا زمان پایان کارتریج و رسیدن زمان شارژ کارتریج عملاً تبدیل به ضایعات می شدند.


دوم اینکه ساختار جدید و کاهش دمای ذوب شدن مصرف برق دستگاه را تا بیش از 50 درصد کاهش می دهد .


سوم اینکه دستگاه های بهره مند از این تکنولوژی حجم به مراتب کمتری دارند و علاوه بر جسته کوچکتر سرعت بسیاری بیشتری نیز در هنگام چاپ معمولی و دو رو دارند.

مطلبی که در مورد تونر جت اینتلیجنس اچ پی خواندید از منبعی به نام اداریم به اقتباس گرفته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.